Vecka 38

Hej!
Denna veckan har vi i svenskan arbetat med bokstaven Rr. Jag blev imponerad av alla snygga r som barnen gjorde. De formade de jättebra!☺
  I matematiken har vi börjat arbeta med subtraktion (minus). Det gick riktigt bra. Jag trodde att det skulle vara svårare för många, men en del av eleverna tyckte till och med att det var lättare än addition (plus).
  I onsdags blev det en annorlunda dag med film och lek nere på fritidsavdelningen då jag gjorde enskilda mattetest med barnen. Jag hann inte med alla barnen så på måndag kommer jag fortsätta med de sista eleverna.
  I NO:n har barnen målat äpplen med vattenfärg. De har fått reda på att det finns svenska äpplen som mognar på sommaren en del på vintern men de flesta svenska sorter mognar på hösten.
  Idag så bakade vi en äpplepaj tillsammans som vi sedan åt med vaniljsås. Barnen har bland annat fått mäta med deciliter mått, delat och skalat äpplen.
  Läxor som barnen fått denna veckan är: # ny läsläxa och skrivläxa. Varje vecka är det ett nytt kapitel i läseboken. Fortsätt att lyssna på era barn när de läser 3-4 gånger i veckan ☺
# Barnen har även fått en matteläxa denna vecka med addition, den ska vara inlämnad senast på torsdag nästa vecka.

Påminnelse om nästa vecka (v 39) på onsdag är det studiedag, eleverna är lediga från skolan.

Ha en härlig helg!
Med vänlig hälsning
Josefin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vecka 11, inför vecka 12